Хустський район
[Послуги] [Карта] [Зв’язок]    | Ви знаходитеся тут:   Головна    Новини
Боржавська вузькоколійка

               4 серпня 2017 року, зі станції «Виноградів» у свій перший рейс по Боржавській вузькоколійці вирушив історичний потяг на чолі з ретро-паровозом.   Як відомо,  ретро-паровоз «ГР-280» прибув із Кіровоградщини (м. Гайворон) та двічі на тиждень (по п’ятницях і суботах) курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовом.  

         Офіційно відкрили подію голова Закарпатської ОДА  Генадій Москаль з радником  міністра інфраструктури України Себастьяном Тролле, перерізавши червону стрічку перед входом у вагони.

         Маршрут поїзду складає двадцять кілометрів і пролягає через місто Берегово до станції «Хмільник», триває  три години із зупинками. Усі пасажири нового маршруту отримали масу вражень, адже сама поїздка супроводжується запальними народними піснями та театралізованими дійствами.

         Запуск нової туристичної атракції на Боржавській вузькоколійці здійснюється в рамках пілотного проекту Міністерства інфраструктури України за підтримки Закарпатської облдержадміністрації спільно з партнерами з Німеччини та Швейцарії. Боржавська вузькоколійка має загальну протяжність у 97 кілометрів, у її складі 87 мостів через гірські ріки і потічки. Пілотний маршрут матиме 35 кілометрів мальовничими місцями Закарпаття. Наразі до ретро-потягу ГР-280 «Укрзалізниця» додала два пасажирських вагончики та один вантажний, але у 2018 році передбачається, що швейцарці передадуть власні ретро-вагони для закарпатської вузькоколійки. Введений в експлуатацію туристичний потяг має допомогти з′ясувати попит серед туристів та місцевого населення.

         З метою популяризації туристичного маршруту, департамент економічного розвитку і торгівлі Закарпатської ОДА рекомендує туристичним операторам при організації екскурсійних поїздок на територію Закарпаття пропонувати екскурсантам відвідування нової туристичної атракції, а саме маршруту Боржавської вузькоколійки.

Геннадій Москаль разом із керівництвом Іршавщини та представниками Ужгородської дирекції залізничних перевезень здійснив робочу поїздку в Іршавський район, щоб оцінити стан розташованої в межах району Боржавської вузькоколійки. В першу чергу керівник області оглянув залізничну станцію в м.Іршава, збудовану на початку 19 століття в період Австро-Угорщини, а затим проінспектував стан колії в Приборжавському та інших селах району аж до Кушниці.

– «Анця Кушницька» не заїжджала в Іршаву вже три роки, однак залізнична колія перебуває в цілком задовільному стані (це перевірили залізничники), – зазначив голова ОДА. – Приміщення станції в Іршаві взагалі унікальне, воно гарно збереглося, крім того, тут залишилося обладнання та апаратура ще з чехословацьких часів. Тому вирішено, що в п’ятницю й суботу туристичний маршрут із ретро-паровозом ГР-280 починатиметься не з Виноградова, а з Іршави.

Потяг розпочне рух з Іршави о 12.00 і доїде до Виноградова о 14.50. А о 15.30 вирушить із Виноградова назад і доїде до Іршави о 19.00 (графік руху із зупинками на проміжних станціях додається). Зараз на залізничній станції й прилеглій території місцева влада наводить лад. Ми оглянули Боржавську вузькоколійку аж до Кушниці й переконалися, що саме іршавський відрізок найбільш привабливий для туристичних рейсів. Крім того, тут збереглася маса дуже цікавих раритетних об’єктів вузькоколійки, які ми використаємо в перспективі. Наприклад, «австро-угорське» приміщення залізничної станції в Приборжавському, яке хоч і закинуте протягом довгих років, але не зруйноване й може бути відновлене в автентичному вигляді в короткий термін. Або надзвичайно цікаве відгалуження від Приборжавського до вапняного заводу із залізничним мостом через р.Боржава. В Кушниці досі стоїть унікальний семафор, біля якого ми плануємо зробити кінцеву для туристичного маршруту залізничну станцію. Вузкоколійні рейки збереглися майже по всій довжині від Іршави до Кушниці, вони хоч і заросли травою, але придатні для використання. А частину демонтованої сім років тому колії слід відновлювати. За останні кілька тижнів ми оглянули найважливіші об’єкти Боржавської вузькоколійки, щоб із наступного року закласти в бюджет фінансування на їх відновлення.

 

 

Псилання

Офiцiйне представництво Президента України Веб-портал органiв виконавчої влади України Верховна Рада України Закарпатська Обласна Рада Обласна гаряча лінія Teplo.gov.ua Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України Національна дитяча гаряча лінія Державний реєстр виборців Міністерство доходів і зборів України

Створено студією Вебрики


Хустська районна державна адміністрація.
2004-2011